رنگ غالب وب سایت (رنگ برند)

رنگ غالب وب سایت (رنگ برند)

رنگ غالب وب سایت (رنگ برند) 150 150 webfam


رنگ غالب وب سایت (رنگ برند):

همونطور که گفتیم، هنگام طراحی و انتخاب رنگ مناسب برای وب سایت، باید سه رنگ اصلی رو در نظر گرفت. اولین قدم، انتخاب رنگ غالب وب سایت هست. رنگ غالب وب سایت در واقع همون رنگ برند شماست. مثل رنگ قرمز برای کوکاکولا. وقتی که مردم به وب سایت شما وارد میشن، این رنگ هیجانات و احساسات خاصی رو برای اونها به وجود میاره. درست مثل شور و هیجان، سرزندگی و عشق برای کوکاکولا. در واقع رنگ غالب رنگیه که در سایه روشن های مختلف در وب سایت شما استفاده میشه و همون رنگیه که انتظار دارید وقتی مخاطبانتون به شما فکر می کنند، به خاطر بیارن.

اگر شما از قبل یک برند دارید، مطمئن بشید که یکی از رنگ های اصلی برند شما به عنوان رنگ غالب وب سایت شما استفاده بشه. ( اگر نمی دونید که چطور یک لوگو خوب بسازید، این راهنما رو بخونید – اصول طراحی لوگو ) با این حال اگر هنوز یک رنگ برند یا رنگ لوگو برای خودتون ندارید، در اینجا نحوه انتخاب یکی از اونها رو ذکر می کنیم.

معانی رنگ ها : نحوه انتخاب رنگ برند یا رنگ غالب وب سایت

شرکت های بزرگ ، رنگ برند / رنگ غالب وب سایت خودشون رو اتفاقی انتخاب نمی کنند. در واقع انتخاب رنگ برند، یک انتخاب استراتژیک هست که بخش مهمی از طرح برند و بازاریابی اون رو در بر می گیره. رنگ های مختلف توانایی جذب انواع مختلف خریداران رو دارن و حتی می تونن رفتار مصرف کننده رو تغییر بدن.

رنگ برند و انواع مشتری

همچنین شما می تونید از رنگ های مختلف به نفع خودتون استفاده کنید تا بتونید مشتری مورد نظرتون رو جذب کنید. به کمک اینفوگرافی زیر می تونید بهترین رنگ برند / رنگ غالب رو برای خوتون انتخاب کنید.

انتخاب رنگ برند/روانشناسی رنگ سبز

سبز: نشان دهنده ثروت، سلامت، آرامش و طبیعت. این رنگ به وسیله چشم به راحتی پردازش می شه به همین دلیل آرامش بخشه. رنگ سبز دومین رنگیه که مورد توجه هر دو جنس، خانم ها و آقایان قرار می گیره.

زرد: نشان دهنده جوانی، خوش بینی و شادابی. این رنگ معمولا برای جلب توجه مخاطب مورد استفاده قرار می گیره. رنگ زرد به شدت در معرض دید قرار می گیره و احتمال داره چشم رو بزنه، به همین دلیل بهتره در استفاده از این رنگ محتاطانه عمل کنید.

انتخاب رنگ برند/روانشناسی رنگ زرد
انتخاب رنگ برند/روانشناسی رنگ نارنجی

نارنجی: نشان دهنده دوستی، اشتیاق و خلاقیت. این رنگ مردم رو برای اقدام به خرید و ایجاد اشتراک تشویق می کنه. رنگ نارنجی خریداران احتمالی (کسانی که از قبل قصد خرید نداشته ولی در لحظه تصمیم به خرید می گیرند) رو بیشتر به خود جذب می کنه.

قرمز: نشان دهنده شور، انرژی، فوریت، تپش و جنبش، هیجان و خطر. این رنگ معمولا باعث ایجاد احساس ضرورت برای خرید می شه و همچنین در تحریک واکنش های احساسی قوی موثر است. رستوران ها از این رنگ برای تحریک اشتها استفاده می کنند.

انتخاب رنگ برند/روانشناسی رنگ قرمز
انتخاب رنگ برند/روانشناسی رنگ صورتی

صورتی: نشان دهنده زنانگی، شیرینی، پاکی، باروری و احساسات عاشقانه. این رنگ معمولا در مراکز خرید یا محصولاتی استفاده میشه که مخصوص خانم ها یا دختران جوان است.

بنفش: نشان دهنده سلطنت، ثروت، موفقیت و فضیلت. این رنگ معمولا در محصولات زیبایی یا ضد پیری استفاده می شه. رنگ بنفش احساس تسکین دهندگی و آرامش رو در مردم ایجاد می کنه.

انتخاب رنگ برند/روانشناسی رنگ بنفش
انتخاب رنگ برند/روانشناسی رنگ آبی

آبی: نشان دهنده اعتماد، امنیت، ثبات، صلح و آرامش. این رنگ معمولا در تجارت های بزرگ یا بانک ها، برای ایجاد احساس امنیت و اعتماد نسبت به برند مربوطه استفاده می شه. آبی اولین رنگیه که مورد پسند هم خانم ها و هم آقایان است.

خاکستری: نشان دهنده بی طرفی، سادگی، سکون، آینده نگری و منطق. این رنگ خالی از احساس است و با تکنولوژی، صنعت، دقت، کنترل، صلاحیت و حتی پیچیدگی مرتبط است.

انتخاب رنگ برند/روانشناسی رنگ خاکستری
انتخاب رنگ برند/روانشناسی رنگ مشکی

مشکی: نشان دهنده قدرت، تجمل، پیچیدگی و ظرافت. این رنگ معمولا برای مرکز برند های لوکس استفاده میشه تا احساس حرفه ای بودن، قدرت و لیاقت رو القا کنه.

الآن که شما خوب میدونید که هر رنگ خاص چه معنایی داره، وقتشه که تصمیم بگیرید کدوم رنگ بهتر با کسب و کارتون هماهنگ می شه؟ یا انتظار دارید بازدیدکنندگان سایتتون، وقتی که برندتون رو تماشا می کنن، چه احساسی داشته باشن؟ اگر هنوز کاملا مطمئن نیستید و احساس سردرگمی می کنید به این معنیه که باید زمان بیشتری بذارید و برندتون و نوع مشتری مد نظرتون رو بیشتر بشناسید. آیا شما تلاش می کنید که مشتری های جوان تر و پر انرژی تر رو جذب کنید؟ یا افراد خبره و ماهر با درآمد قابل عرضه بیشتر؟ آیا محصولات/خدمات شما بیشتر در خدمت آقایون هست یا خانم ها؟ آیا آن ها برای گروه سنی خاصی مناسب ترند؟

همه رنگ ها برای تجارت شما مناسب نیستن. مثلا اگر شما فروشنده تشک های یوگا هستید، استفاده از رنگ بنفش (ثروت، حق امتیاز) یا مشکی (قدرت، تجمل) نمی تونه بهترین انتخاب باشه. در حالی که ممکنه دلتون بخواد از رنگ سبز (سلامت، سکون)، خاکستری (سادگی، آرامش)، آبی (صلح، آرامش) یا حتی قرمز (شور، انرژی) استفاده کنید که انتخاب های مناسب تری هستند. پیش برید و چند دقیقه برای رد کردن برخی ایده ها زمان بگذارید.

سلیقه رنگی خانم ها و آقایان:

خب، رنگ های مختلف برای انواع مختلف مردم رایج هستن اما آیا می دونستید که آقایون و خانم ها عموما رنگ های متفاوتی رو ترجیح میدن؟ کسب و کار شما یا وب سایت شما کدام جنسیت رو هدف قرار داده؟ آیا مختص خانم هاست؟ یا آقایان؟ یا هردو؟

روانشناسی رنگ بر اساس جنسیت

با مطالعه جدول بالا می تونید یک رنگ برند خیلی قدرتمند و هدفمند انتخاب کنید.

با استفاده از ترکیبات رنگی ای که مورد توجه خانم ها یا آقایون یا هردو قرار می گیرن، شما می تونید برداشت هایی که از نام تجاری شما میشه رو به صورت ناخودآگاه تغییر بدید. به عنوان مثال بر اساس مطالعات می تونید ببینید که هم آقایون و هم خانم ها رنگ آبی و سبز رو دوست دارن. همچنین هر دو جنس آن چنان علاقه ای به رنگ نارنجی و قهوه ای ندارن. بنابر این تحقیقات نشون میده که اگر شما هر دو جنس رو هدف قرار دادید، بهتره آبی یا سبز رو به عنوان رنگ غالب وب سایت (یا حد اقل رنگ شاخص) انتخاب کنید.

بیاید یک گام جلوتر بریم.

نحوه انتخاب رنگ برند یا رنگ غالب وب سایت شما می تونه تحت تاثیر چیزی که احساسات مخاطبان مد نظرتون رو تحریک میکنه و اونها رو جذب می کنه، قرار بگیره. اجازه بدید بیشتر توضیح بدم: خیلی از مردم، محصولات/خدمات خاصی رو خریداری می کنن به این دلیل که ناخودآگاه می خوان شخصیت خاصی رو از خودشون به دیگران نشون بدن. خیلی از تصمیمات شخصی بازتابیه از چیزی که دیگران درمورد خودشون حس میکنن یا چیزی که دوست دارن دیگران درموردشون ببینن.

بنا بر این اگر می خواین افرادی که با طبیعت و آرامش عجین هستن رو جذب کنید از سبز استفاده کنید. اگر می خواین افرادی رو جذب کنید که دوست دارن جوان یا خوشبین دیده بشن، زرد رو امتحان کنید. اگر مخاطبانی را هدف قرار دادید که ترجیح میدن قدرتمند یا لوکس دیده بشن، مشکی رو امتحان کنید.

چند دقیقه وقت بگذارید و در مورد مخاطب ایده آل خود وچیزی که اونها آرزو دارن باهاش شناخته بشن، فکر کنید. اونها چی می خوان و دوست دارن چطور دیده بشن؟ مهمه که این موضوع رو وقتی که می خواین برند خودتون رو بسازید، در نظر بگیرید.

مکان های استفاده از رنگ غالب وب سایت:

حالا که شما یک رنگ غالب دارید، وقتشه که از اون در مکان های مناسب در وب سایتتون استفاده کنید. رنگ توجه زیادی رو به خود جلب میکنه بنابراین شما نمیخواین همه جا اون رو جا بدید.

این یک قاعده ی کلی است :

رنگ غالب رو فقط در تعداد محدودی از مکان هایی که میخواین بازدیدکنندگان وب سایتتون به اون ها توجه کنن استفاده کنید یا اگر از بازدید کنندگان میخواین که عمل خاصی رو انجام بدن. ( مانند: با این شماره تماس بگیرید ، فرم تماس را پر کنید ، در خبرنامه ثبت نام کنید و … ) اساسا، رنگ غالب وب سایت شما قراره “پاپ” باشه.- به منظور برجسته کردن جاهایی که میخواین بازدیدکنندگان رو روی اون متمرکز کنید.

رنگ غالب وب سایت