انتخاب رنگ مناسب برای وب سایت

انتخاب رنگ مناسب برای وب سایت

انتخاب رنگ مناسب برای وب سایت 150 150 webfam

نحوه انتخاب رنگ مناسب برای وب سایت شما:

انتخاب یک ترکیب رنگی خوب برای وب سایت میتونه یک مقوله ترسناک به نظر بیاد به خصوص اگر شما اعتماد به نفس کافی نسبت به توانایی خودتون در هماهنگ کردن رنگ ها نداشته باشید یا اگر احساس می کنید که یک طراح ماهر نیستید. آیا می دونید:

  • در چه قسمت هایی از سایتتون باید از رنگ استفاده کنید؟
  • چه رنگی رو باید برای لوگو یا تیتر خودتون استفاده کنید؟
  • رنگ های مکمل رو چطوری باید با هم ترکیب کنید؟

انتخاب و ترکیب رنگ در طراحی سایت شبیه به یک بازی فریبکارانه است. چرا که نتیجه ممکنه تبدیل بشه به یک ظاهر هماهنگ و دارای هارمونی مطلوب، و یا دقیقا شبیه به صحنه ای از یک فیلم ترسناک! اگر به طور کلی از رنگ استفاده نکنید، وب سایتتون نا امید کننده به نظر میرسه و به راحتی فراموش میشه. همینطور اگر از رنگ های زیادی استفاده کنید، احتمال داره ظاهر سایتتون قدیمی و از مد افتاده به نظر بیاد.

علاوه بر اینکه انتخاب قالب طراحی مناسب یک مقوله مبهم و گیج کننده است، چگونگی انتخاب رنگ مناسب برای وب سایت هم، یکی از بزرگترین چالش هاییه که هر توسعه دهنده سایتی می تونه باهاش مواجه بشه. این مشکل مخصوصا درمورد کسانی که استعداد ذاتی در طراحی و رنگ آمیزی ندارند صدق می کنه. اگر شما در مورد نحوه انتخاب و استفاده از رنگ در سایتتون احساس ناتوانی می کنید این نوشته به شما کمک می کنه.

انتخاب رنگ مناسب برای وب سایت میتونه ساده تر از چیزی باشه که شما فکر می کنید، در صورتی که مراحل صحیح اون رو بدونید و به کار بگیرید. بنا بر این ما این راهنما رو برای آموزش گام به گام شما قرار دادیم:

  1. انتخاب رنگ غالب(Dominant Color) مناسب برای وب سایت و لوگوی شما.
  2. ترکیب رنگ های مکمل برای ایجاد یک طرح رنگی تمام عیار.
  3. انتخاب رنگ مناسب برای پس زمینه.
  4. استفاده از رنگ در مکان های صحیح در وب سایت شما.

بیاید شروع کنیم!

رنگ مناسب چگونه وب سایت و نام تجاری شما را بهبود می دهد؟

اگر ازتون بخوام که به کوکاکولا فکر کنید، اولین چیزی که به ذهنتون میرسه چیه؟ خب، شاید یکی از اون ها تقاضای یک بطری کوکاکولای سرد باشه! بعد از اون احتمالا تصویری از لوگوی قرمز رنگ کوکاکولا به ذهنتون برسه.

انتخاب رنگ مناسب برای وب سایت-لوگو کوکاکولا

خیلی سخت به نظر میاد که به کوکا کولا فکر کنید و رنگ قرمز اون جلوی چشمتون ظاهر نشه. آیا می دونید تصمیم کوکاکولا برای استفاده از رنگ قرمز در نام تجاری خود اتفاقی نبوده؟ رنگ قرمز دو هدف اصلی داره:

  1. رنگ قرمز تند (fire engine red ) باعث تمایز کوکاکولا از رقبای خود در قفسه های فروشگاه ها شده.
  2. همه ی رنگ ها، احساسات و هیجانات متفاوتی رو درون خودشون دارند. وقتی مردم به رنگ قرمز نگاه می کنند احساسات متفاوتی مثل هیجان، جسارت (یا سرزندگی)، عشق و شور رو تجربه می کنند. و این دقیقا همون احساساتی هست که کوکاکولا میخواد با نوشابه اش در شما به وجود بیاد.

زمانی که رنگ مناسبی رو برای سایتتون انتخاب کنید، کاری بیشتر از صرفا جذابیت بخشی ظاهری انجام دادید. در واقع تونستید یک برند به یاد موندنی بسازید. 85 درصد از خریداران رنگ رو به عنوان یک دلیل اصلی برای خرید یک محصول خاص می دونن. همچنین وقتی که از رنگ مناسب استفاده کنید، به رسمیت شناخته شدن و اعتبار برند شما 80 درصد افزایش پیدا می کنه. اعتبار برند، ارتباط مستقیم با اعتماد مصرف کننده داره.در حال حاضر احتمالا شما به این فکر می کنید که وقتی رنگ مثل یک جادو عمل می کنه، چرا مردم بیشتری از اون به نفع خودشون استفاده نمی کنند؟ خب، دلیلش اینه که بیشتر مردم نمی دونن چطور این کار رو انجام بدن. بنابراین در قسمت بعدی ما به شما سه مرحله ساده رو که با استفاده از اونها می تونید از رنگ به نفع وب سایت خودتون استفاده کنید، نشون میدیم.

سه مرحله برای استفاده درست از رنگ در وب سایت:

در هنگام طراحی وب سایت باید سه رنگ اصلی رو در نظر بگیرید :

  1. رنگ غالب وب سایت (رنگ برند) (Dominant Color)
  2. رنگ های آکسان وب سایت (Accent Color) برای ایجاد یک رنگ بندی مناسب
  3. رنگ پس زمینه سایت (Background Color) برای تکمیل کردن طراحی

برای مطالعه هریک از این مراحل و یادگیری نحوه انتخاب هر کدام از این سه رنگ بر روی لینک مربوطه کلیلک کنید.

با دنبال کردن سه مرحله ی بالا میتونید یک ترکیب رنگی خوب برای وب سایتتون ایجاد کنید، حتی اگر هوش خوبی در زمینه طراحی و هماهنگی رنگ نداشته باشید. اگر این سه مرحله رو دنبال کرده باشید، حتما متوجه شدید که انتخاب رنگ مناسب برای وب سایت هرگز نباید بر اساس رنگ مورد علاقه شما یا از روی غریزه باشه. یک طرح خوب چیزی هست که مخاطب رو در اولویت قرار بده. طرح و رنگی رو انتخاب کنید که برای مخاطب مورد نظرتون جذاب باشه تا بتونید یک اتصال و ارتباط به یاد موندنی با مخاطب ایجاد کنید و از رقبا متمایز بشید.

انتخاب رنگ مناسب برای وب سایت به هیچ وجه نباید تصادفی باشه. در عوض، باید مجموعه ای از فعالیت های سازمان یافته، هدفمند و منطبق باشه. از اعمال بعضی رنگ ها به وب سایتتون نترسید و خودتون رو با این روند سرگرم کنید! فقط به خاطر داشته باشید که نباید اجازه بدید رنگ بر محتوا غلبه کنه.